Gratis levering i hele Danmark!

    Varen er tilføjet

    Få 20% rabat!arrow_drop_up

    Vilkår og betingelser

    Artikel 1 - Definitioner

    I disse vilkår forstås ved:

    Fortrydelsesret: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin ret til at fortryde købet;

    Forbruger: en fysisk person, som ikke handler som led i udøvelsen af et erhverv eller virksomhed, og som indgår en fjernsalgsaftale med erhvervsdrivende;

    Dag: kalenderdag;

    Løbende transaktion: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenester, hvis leverings- og/eller aftagelsesforpligtelse er fordelt over tid;

    Varigt datamedium: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller den erhvervsdrivende at opbevare oplysninger, der er rettet personligt til ham, på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af de opbevarede oplysninger.

    Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren til at frasige sig fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;

    Erhvervsdrivende: en fysisk eller juridisk person, der tilbyder produkter og/eller tjenester til forbrugere på afstand;

    Fjernsalgsaftale: en aftale, hvorunder der udelukkende anvendes en eller flere fjernkommunikationsteknikker i forbindelse med et af den erhvervsdrivende organiseret system til fjernsalg af produkter og/eller tjenester, op til og med aftalens indgåelse;

    Fjernkommunikationsteknik: et middel, der kan anvendes til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og den erhvervsdrivende er fysisk til stede i samme rum.

    Generelle vilkår: nærværende Generelle Vilkår fra den erhvervsdrivende.

    Artikel 2 - Erhvervsdrivendes identitet

    Firmanavn: Imperia Global Enterprise V.O.F.

    CVR-nummer: 90989562

    Handelsnavn: Vivara Kobenhavn

    Momsnummer: 865519389B01

    Kundeservice e-mail: Support@vivara-kobenhavn.dk

    Firmaadresse: Sint Vincentiusstraat 89, 4901GJ, Oosterhout NB, Nederland

    Artikel 3 - Anvendelighed

    Disse generelle vilkår er gældende for ethvert tilbud fra den erhvervsdrivende og for enhver fjernsalgsaftale og ordre indgået mellem erhvervsdrivende og forbruger.

    Før fjernsalgsaftalen indgås, stilles teksten i disse generelle vilkår til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det, før fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, at de generelle vilkår kan ses hos den erhvervsdrivende, og at de vil blive sendt gratis til forbrugeren så hurtigt som muligt på forbrugerens anmodning.

    Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten i disse generelle vilkår, i afvigelse fra det foregående punkt og før fjernsalgsaftalen indgås, stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at forbrugeren let kan gemme den på et varigt datamedium. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det inden fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår elektronisk kan ses, og at de på forbrugerens anmodning elektronisk eller på anden måde vil blive sendt gratis.

    I tilfælde af at der ud over disse generelle vilkår også gælder specifikke produkt- eller tjenestevilkår, er andet og tredje stykke tilsvarende gældende, og i tilfælde af modstridende generelle vilkår kan forbrugeren altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er

    mest gunstig for ham.

    Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår på noget tidspunkt helt eller delvist er ugyldige eller bliver ophævet, forbliver aftalen og disse vilkår i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse vil straks blive erstattet af en bestemmelse, der nærmer sig det oprindelige så meget som muligt.

    Situationer, der ikke er reguleret i disse generelle vilkår, skal bedømmes 'i henhold til ånden' i disse generelle vilkår.

    Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser af vores vilkår skal fortolkes 'i henhold til ånden' i disse generelle vilkår.

    Artikel 4 - Tilbuddet

    Hvis et tilbud har en begrænset varighed eller sker under betingelser, vil dette blive udtrykkeligt angivet i tilbuddet.

    Tilbuddet er uforpligtende. Den erhvervsdrivende er berettiget til at ændre og tilpasse tilbuddet.

    Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at gøre det muligt for forbrugeren at foretage en god vurdering af tilbuddet. Hvis den erhvervsdrivende bruger billeder, er disse en sandfærdig repræsentation af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke den erhvervsdrivende.

    Alle billeder, specifikationer data i tilbuddet er vejledende og kan ikke være grundlag for erstatning eller ophævelse af aftalen.

    Billeder af produkter er en sandfærdig repræsentation af de tilbudte produkter. Erhvervsdrivende kan ikke garantere, at de viste farver nøjagtigt matcher de ægte farver af produkterne.

    Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet. Dette vedrører især:

    - prisen, med undtagelse af told og importmoms. Disse yderligere omkostninger vil være for kundens regning og risiko. Posten og/eller kurer-tjenesten vil med hensyn til importen anvende den særlige ordning for post- og kurer-tjenester. Denne ordning gælder, når varerne importeres i EU-landet for bestemmelse, hvilket også er tilfældet her. Posten og/eller kurer-tjenesten opkræver moms (enten alene eller sammen med opkrævede toldomkostninger) fra modtageren af varerne;

    - eventuelle forsendelsesomkostninger;

    - den måde, hvorpå aftalen vil blive indgået, og hvilke handlinger dette kræver;

    - om fortrydelsesretten gælder eller ej;

    - betalingsmåden, leveringen og udførelsen af aftalen;

    - fristen for at acceptere tilbuddet, eller den periode, hvori den erhvervsdrivende garanterer prisen;

    - omkostningerne til fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved at bruge fjernkommunikationsteknikken beregnes på anden grund end det basale tarif for det anvendte kommunikationsmiddel;

    - om aftalen efter dens indgåelse bliver arkiveret, og hvis ja, hvordan denne kan konsulteres af forbrugeren;

    - hvordan forbrugeren, før aftalen indgås, kan kontrollere de oplysninger, han har givet i forbindelse med aftalen, og om nødvendigt rette dem;

    - de eventuelle andre sprog, udover dansk, aftalen kan indgås på;

    - de adfærdskodekser, den erhvervsdrivende har underlagt sig, og den må

    de, hvorpå forbrugeren elektronisk kan konsultere disse adfærdskodekser; og

    - den mindste varighed af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en løbende transaktion.

    Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, typer af materialer.

    Artikel 5 - Aftalen

    Aftalen indgås, med forbehold af bestemmelserne i stykke 4, på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de dertil stillede betingelser.

    Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter den erhvervsdrivende straks elektronisk modtagelsen af accepten af tilbuddet. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af den erhvervsdrivende, kan forbrugeren ophæve aftalen.

    Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer den erhvervsdrivende passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til beskyttelse af den elektroniske dataoverførsel og sørger for en sikker webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil den erhvervsdrivende træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.

    Den erhvervsdrivende kan - inden for lovens rammer - informere sig om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt om alle de fakta og faktorer, der er relevante for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis den erhvervsdrivende på grundlag af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er han berettiget til at afvise en ordre eller anmodning med begrundelse eller at knytte særlige betingelser til gennemførelsen.

    Den erhvervsdrivende vil med produktet eller tjenesten sende følgende oplysninger skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt datamedium:

    - adressen på den erhvervsdrivendes virksomhedssted, hvor forbrugeren kan indgive klager;

    - betingelserne for og den måde, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller en klar meddelelse om udelukkelse af fortrydelsesretten;

    - oplysninger om garantier og eksisterende service efter købet;

    - de oplysninger, der er inkluderet i artikel 4, stykke 3, i disse vilkår, medmindre den erhvervsdrivende allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren før aftalens udførelse;

    - kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed af mere end et år eller er af ubestemt varighed.

    I tilfælde af en løbende transaktion gælder bestemmelsen i det foregående stykke kun for den første levering.

    Enhver aftale indgås under den suspensive betingelse af tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.

    Artikel 6 - Fortrydelsesret

    Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at ophæve aftalen uden begrundelse i 14 dage. Denne betænkningstid begynder dagen efter modtagelsen af produktet af forbrugeren eller en forud af forbrugeren udpeget og til den erhvervsdrivende meddelt repræsentant.

    I betænkningstiden vil forbrugeren håndtere produktet og emballagen omhyggeligt. Han vil kun udpakke eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at kunne vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han gør brug af sin fortrydelsesret, vil han returnere produktet med alt tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i original tilstand og emballage til den erh

    vervsdrivende i overensstemmelse med den erhvervsdrivendes rimelige og klare instruktioner.

    Hvis forbrugeren ønsker at benytte sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at meddele dette til den erhvervsdrivende inden for 14 dage efter modtagelsen af produktet. Meddelelsen skal gives af forbrugeren ved hjælp af en skriftlig besked/e-mail. Efter at forbrugeren har meddelt, at han ønsker at benytte sin fortrydelsesret, skal kunden returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er blevet returneret rettidigt, for eksempel gennem et bevis for forsendelse.

    Hvis kunden ikke har meddelt, at han ønsker at benytte sin fortrydelsesret, henholdsvis ikke har returneret produktet til den erhvervsdrivende inden for de i stykke 2 og 3 nævnte perioder, er købet en kendsgerning.

    Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af fortrydelse

    Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, bærer han omkostningerne til returnering af produktet.

    Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil den erhvervsdrivende refundere dette beløb hurtigst muligt, men senest inden for 14 dage efter fortrydelse. Dette er under forudsætning af, at produktet allerede er modtaget tilbage af webforhandleren eller at der foreligger en overbevisende bevis for fuldstændig returnering.

    Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesret

    Den erhvervsdrivende kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stykke 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis den erhvervsdrivende tydeligt har nævnt dette i tilbuddet, i det mindste i tide for aftalens indgåelse.

    Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:

    - der er fremstillet af den erhvervsdrivende i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;

    - der tydeligt er personlige i naturen;

    - der ikke kan returneres på grund af deres natur;

    - der hurtigt kan forringes eller blive forældet;

    - hvis pris er afhængig af finansmarkedsfluktuationer, som den erhvervsdrivende ikke har kontrol over;

    - for løse aviser og magasiner;

    - for lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvis forbrugeren har brudt forseglingen.

    - for hygiejneprodukter, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.

    Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester:

    - vedrørende indkvartering, transport, restaurantvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;

    - hvis levering er begyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, før fortrydelsesfristen er udløbet;

    - vedrørende væddemål og lotterier.

    Artikel 9 - Prisen

    I løbet af tilbuddets gyldighedsperiode nævnt i tilbuddet vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, undtagen prisændringer som følge af ændringer i momssatser.

    I modsætning til det foregående punkt kan den erhvervsdrivende tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er underlagt finansmarkedets fluktuationer, og som den erhvervsdrivende ikke har kontrol over, med variable priser. Denne afhængighed af fluktuationer og det faktum, at eventuelt nævnte priser er vejledende priser, vil blive angivet i tilbuddet

    .

    Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de er resultatet af lovgivningsmæssige eller reguleringsmæssige ændringer.

    Prisforhøjelser fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis den erhvervsdrivende har aftalt dette, og:

    - de er resultatet af lovgivningsmæssige eller reguleringsmæssige ændringer; eller

    - forbrugeren har ret til at opsige aftalen med virkning fra den dag, prisstigningen træder i kraft.

    Leveringsstedet finder sted i henhold til artikel 5, første stykke, i momsloven 1968 i det land, hvor transporten starter. I dette tilfælde finder denne levering sted uden for EU. Som følge heraf vil post- eller kurer-tjenesten opkræve importmoms eller toldomkostninger fra modtageren. Derfor vil den erhvervsdrivende ikke opkræve moms.

    Alle priser er med forbehold for tryk- og tastefejl. Ingen ansvar accepteres for konsekvenserne af tryk- og tastefejl. Ved tryk- og tastefejl er den erhvervsdrivende ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris.

    Artikel 10 - Overensstemmelse og Garanti

    Den erhvervsdrivende garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne opfylder aftalen, de nævnte specifikationer i tilbuddet, rimelige krav til pålidelighed og/eller brugbarhed og de på aftalens dato eksisterende lovmæssige bestemmelser og/eller offentlige regler. Hvis det er aftalt, garanterer den erhvervsdrivende også, at produktet er egnet til andet end normal brug.

    En garanti fra den erhvervsdrivende, en producent eller en importør ændrer ikke de lovlige rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for den erhvervsdrivende i henhold til aftalen.

    Eventuelle mangler eller forkert leverede produkter skal indberettes skriftligt til den erhvervsdrivende inden for 14 dage efter levering. Returnering af produkterne skal ske i original emballage og i ny tilstand.

    Garantiperioden fra den erhvervsdrivende svarer til fabriksgarantiperioden. Den erhvervsdrivende er dog aldrig ansvarlig for den endelige egnethed af produkterne til hver enkelt applikation af forbrugeren, ej heller for eventuelle råd om brug eller anvendelse af produkterne.

    Garantien gælder ikke, hvis:

    - Forbrugeren har repareret og/eller modificeret de leverede produkter selv eller har fået dem repareret og/eller modificeret af tredjeparter;

    - De leverede produkter har været udsat for unormale forhold eller er blevet behandlet uforsvarligt eller er i strid med instruktionerne fra den erhvervsdrivende og/eller på emballagen;

    - Manglen helt eller delvist skyldes regler eller bestemmelser, som regeringen har sat eller vil sætte med hensyn til arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

    Artikel 11 - Levering og udførelse

    Den erhvervsdrivende vil udvise størst mulig omhu, når produkter modtages og ved udførelsen af produktordrer.

    Som leveringssted gælder den adresse, som forbrugeren har meddelt virksomheden.

    Under hensyntagen til, hvad der er sagt i artikel 4 i disse generelle vilkår, vil virksomheden udføre accepterede ordrer med kompetent hast, men senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringstid. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke kan udføres eller kun delvist kan udføres, modtager forbrugeren besked herom sen

    est 30 dage efter, at han har afgivet ordren. I dette tilfælde har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og ret til eventuel erstatning.

    I tilfælde af ophævelse i henhold til det foregående stykke vil den erhvervsdrivende refundere det beløb, som forbrugeren har betalt, hurtigst muligt, men senest inden for 14 dage efter ophævelsen.

    Hvis levering af et bestilt produkt viser sig umuligt, vil den erhvervsdrivende bestræbe sig på at tilbyde et erstatningsprodukt. Senest ved leveringen vil det blive meddelt klart og forståeligt, at et erstatningsprodukt leveres. Ved erstatningsprodukter kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved en eventuel returforsendelse er for den erhvervsdrivendes regning.

    Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkter ligger hos den erhvervsdrivende indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en forud udpeget og til den erhvervsdrivende meddelt repræsentant, medmindre udtrykkeligt aftalt andet.

    Artikel 12 - Varige transaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse

    Opsigelse

    Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for ubestemt tid og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, med overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst en måned.

    Forbrugeren kan til enhver tid ved afslutningen af den fastsatte periode opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, med overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst en måned.

    Forbrugeren kan de i de foregående stykker nævnte aftaler:

    - opsige til enhver tid og ikke være begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;

    - i det mindste opsige på samme måde, som de er indgået af ham;

    - altid opsige med samme opsigelsesfrist, som den erhvervsdrivende har fastsat for sig selv.

    Forlængelse

    En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, må ikke automatisk forlænges eller fornys for en bestemt varighed.

    I modsætning til det foregående punkt kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af dagblade, nyheder og ugeblade og magasiner, automatisk forlænges for en bestemt varighed på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale ved udgangen af forlængelsen med en opsigelsesfrist på højst en måned.

    En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter eller tjenester, må kun automatisk forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige med en opsigelsesfrist på højst en måned og en opsigelsesfrist på højst tre måneder, hvis aftalen omfatter regelmæssig, men mindre end en gang om måneden, levering af dagblade, nyheder og ugeblade og magasiner.

    En aftale med begrænset varighed til regelmæssig introduktionslevering af dagblade, nyheder og ugeblade og magasiner (prøve- eller introduktionstilbud)

    fortsættes ikke automatisk og slutter automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.

    Varighed

    Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren efter et år opsige aftalen til enhver tid med en opsigelsesfrist på højst en måned, medmindre rimelighed og billighed modsætter sig opsigelse før den aftalte varigheds udløb.

    Artikel 13 - Betaling

    Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 7 arbejdsdage efter begyndelsen af betænkningstiden som nævnt i artikel 6, stykke 1. I tilfælde af en aftale om at yde en tjeneste begynder denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.

    Forbrugeren har pligt til straks at rapportere urigtigheder i leverede eller angivne betalingsoplysninger til den erhvervsdrivende.

    I tilfælde af forbrugerens manglende betaling har den erhvervsdrivende, bortset fra lovmæssige begrænsninger, ret til at opkræve de rimelige omkostninger, der på forhånd er meddelt til forbrugeren.

    Artikel 14 - Klageprocedure

    Klager over aftalens gennemførelse skal indgives til den erhvervsdrivende inden for 7 dage fuldstændigt og klart beskrevet, efter at forbrugeren har konstateret fejlene.

    Klager indgivet til den erhvervsdrivende besvares inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage forudses at have en længere behandlingstid, svarer den erhvervsdrivende inden for 14-dagesperioden med en meddelelse om modtagelse og en indikation af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.

    Hvis klagen ikke kan løses i fællesskab, opstår der en tvist, der er underlagt tvistbilæggelse.

    En klage suspenderer ikke den erhvervsdrivendes forpligtelser, medmindre den erhvervsdrivende angiver skriftligt andet.

    Hvis en klage anerkendes af den erhvervsdrivende, vil den erhvervsdrivende efter eget valg enten erstatte eller reparere de leverede produkter gratis.

    Artikel 15 - Tvister

    På aftaler mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren, som disse generelle vilkår gælder for, finder udelukkende nederlandsk lov anvendelse. Også hvis forbrugeren bor i udlandet.

    Artikel 16 - CESOP

    På grund af de foranstaltninger, der trådte i kraft i 2024 og strammede op omkring 'Ændringen af momsloven 1968 (Lov om gennemførelse af direktivet om betalingstjenesteudbydere)' og dermed implementeringen af Central Electronic System of Payment Information (CESOP), kan betalingstjenesteudbydere registrere data i det europæiske CESOP-system.